top of page
Hip Clothing Shop
L-logo.png

Øk salget med LOKAL-appen

- alle lokale butikker, digitalt et sted

Her finner kunden deg, blir inspirert og kan gjøre nettkjøp.

Hva lurer du på?

Derfor bør du bruke LOKAL

Automatisk markedsførings-vindu

Selg varene dine med et klikk direkte fra appen

Bruk Lokal som din nettbutikk

GRATIS hjemkjøring

Mobile Phone User
Slik kobler du opp

Slik kobler du opp

Koble butikken på Lokal

Trinn 1

Send inn telefonnummer til oss

Mange butikker har nå gjort dette, men hvis ikke:

Send telefonnummeret ditt sammen med (eventuelt) Instagram-kontonavnet til butikken deres til andreas@fluxloop.com. Alle ansatte som ønsker å ha tilgang må sende inn sitt telefonnummer, men det er fint om butikken gjør dette i samme mail.

Laste ned app og registrering:

Alle må laste ned Lokal fra App Store eller Google Play. Fullfør registreringen i appen, og fyll inn all etterspurt informasjon. OBS! Har du Lokal-appen fra før, re-innstaller appen før du kobler sammen


 

Trinn 2

Koble opp mot instagram

Hvis din bedrift IKKE har en lokal Instagram-konto (den styres sentralt av kjeden) kan du hoppe over Punkt 1.

1. I instagram:

Logg inn på instagramkontoen til din butikk/bedrift i nettleseren (Ikke app!)

 

2. I Lokal-appen

Trykk på «min butikk» i hovedmenyen. (Ikonet som ser ut som en salgsbod.) Scroll ned og du finner menyvalget «Sosiale medier». Der klikker du «connect my instagram account», og godkjenner forespørselen.

Slik kobler du til Instagram

Trinn 3

Bestill «Vipps på nett»

Det gjøres her: https://vippsbedrift.no/signup/vippspanett/

 

Dette er noe du må gjøre uansett om bedriften har Vippskonto fra før. Så lenge organisasjonsnummeret er det samme som du har i din eksisterende Vipps-konto, vil denne bli brukt. 

 

Fyll ut alle skjemaer etter beste evne. 

 

Noen tips: 

  • Trykk på “Direkte integrasjon”

  • Under "Ditt kundeforhold hos Vipps" og "Hva skal du/dere bruke Vipps til" lim inn beskrivelsen: 
    Vi mottar kun betaling via Vipps for varer som selges av eget foretak. Vi står ansvarlige for eventuelle reklamasjoner og refusjoner for våre produkter.

  • Har dere ikke eget nettsted lim inn slik:

 

3. Bestill integrasjon (dette tar 2-3 dager)

4. Legg inn produktnøkler i Lokal-appen. NY! Se hvordan her.

Etter at integrasjonen er gjennomført vil du i Vipps-portalen få tilgang til "produktnøkler" som må limes inn i Appen som vist i bildene under. Denne infoen er enkel å kopiere ut fra Vipps.

Vipps_integarasjon2.png
Vipps_integarasjon.png
Når en bestilling kommer

Bekreft ordre

  • Når det kommer en ordre må du bekrefte ordren i push-meldingen du får i LOKAL-appen. Først da får kunden beskjed om at butikken har mottatt bestillingen.

  • Adresse og info om kunde kommer i ordremailen du får fra LOKAL.

Når en bestilling kommer

Slik fungerer hjemlevering
  • Alle som kjøper varer i LOKAL-appen kan få varene kjørt ut gratis tirsdager og lørdager frem til Påske
     

  • Når kunden gjør et kjøp vil du få beskjed via epost du/din butikk er registrert med, samt også sms. Her spesifiseres det om det er hjem-levering, eller pick up in store.
     

  • Varene må leveres innen kl.15 på dropp-punkt. Dette gjelder varer kjøpt innen kl.13 samme dag. Varene kjøres ut fra kl.15. ​

Dropp-punkt

Gullhagen i sentrum  |  Informasjonen på CC

Slik fungerer hjemlevering

Vipps – oppgjørsrapport

Vipps – oppgjørsrapport

Når du har begynt å selge produkter i LOKAL har du behov for oppgjørsrapporter fra VIPPS

Disse kan du enkelt hente ut i din VIPPS-portal:

https://portal.vipps.no/

(husk å ha bank-ID klart)

 

Du kan også få oppgjørsrapportene tilsendt på epost.

 

Dette setter du opp og endrer selv i VippsPortalen under "Rapporter - periodiske". Her kan du velge en eller flere mottakere, samt daglig, ukentlig eller månedlig frekvens.

Rapportene genereres og sendes ut i løpet av natten, så du vil ha de i innboksen når du våkner.

 

Daglig - påfølgende natt.
Ukentlig - natt til mandag.
Månedlig - natt til den 1. i påfølgende måned.

 

Hvis du trenger rapporter med personinformasjon som avsendernavn og melding må du laste ned disse direkte i VIPPS-portalen da sensistiv informasjon ikke kan sendes vi epost.

Goodfellas er på! Se film

Workshop/Webinar

Workshop/Webinar

Se workshop fra kurs i sentrum her

Få tips og triks for å ta gode bilder til appen og hvordan du skaper identitet og gjenkjennelse for din butikk/bedrift i appen. 

Support

Support
32452347_250156432220459_140906327814701

For hjelp med tekniske spørsmål knyttet til appen - ta kontakt med Marte i BVG

 

post@gjovikby.no

 

Tlf: 95278909

bottom of page